środa, 8 kwietnia 2009

Muffinki z lemon curd

Moja propozycja na świąteczny stół w ramach akcji Kuchnia Wielkanocna. Świeże w smaku, pięknie pachnące wiosną muffinki, które można udekorować w dowolny sposób.

Kuchnia Wielkanocna 22.III. - 25.IV.2009

Muffinki z lemon curd



Składniki:
suche:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego

mokre:
  • 2/3 szklanki maślanki
  • 1/2 szklanki stopionego masła
  • 2 jaja

nadzienie:
Zmieszać mokre i suche w osobnych miskach, następnie wmieszać suche do mokrych. Masę nałożyć do foremek papierowych lub formy wysmarowanej masłem. Piec ok. 25 minut- do suchego patyczka w 180 stopniach.
Przestudzić.

Ostrym nożem lub łyżeczką do melona wyciąć 'czapeczkę' w muffinku, odłożyć na bok. W miejsce po 'czapeczce' wcisnąć nadzienie. Zakryć czapeczką.

Polukrować i ozdobić wedle uznania.

Smacznego!

Bardzo żałuję, że nie mam zdjęcia w przekroju- muffinki rozeszły się szybciutko :)

Pozdrawiam ciepło- wracam po krótkiej przerwie- już nie mogłam się doczekać!

4 komentarze:

  1. Sliczne te serduszka malenkie! No i nadzienie... mhmhmhmh :)
    Hihi ale chyba wkradl sie malenki blad booo jak odmiezyc 1/24 lyzeczki sody? :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. no prawda- bardzo trudne zadanie przed wszystkimi, którzy by się zabrali za pieczenie :) Już poprawiłam, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie one urocze..
    z tymi serduszkami!
    i mój ulubiony lukier

    OdpowiedzUsuń
  4. Lemon curd używałam już do różnych różności, ale jako nadzienie muffinkowe - nie przyszło mi do głowy..., a szkoda, bo pomysł fajny. :)

    OdpowiedzUsuń