środa, 1 kwietnia 2009

jak zrobić Ghee

kolejna sprawa, która wydawała mi się zbyt trudna, żeby to nawet sprawdzić :) A tu proszę- łatwo i przyjemnie! Ghee pachnie lekko kwaskowo, jak kopytka polane masłem- cudo! Zapraszam do wspólnego topienia masła:)

Ghee (czyt. gi), czyli klarowane masło



Składniki:
2 kostki masła dobrej jakości



Sposób przygotowania:
W głębokim rondlu o grubym dnie (ja użyłam żeliwnej małej brytfanki) rozpuszczamy masło na najmniejszym ogniu najmniejszego palnika. Nie wolno mieszać ani przykrywać, jednym słowem- nie dotykać. Masło ma się gotować przez jakieś 30 minut, po tym czasie bąbelkowanie powinno ustać i zmienić się na 'pieniste'- to znak, że woda się wygotowała. Zdejmujemy ghee z ognia i studzimy przez 30 minut. Przelewamy przez gęstą szmatkę do słoika, zakręcamy i zostawiamy.
W miarę upływu czasu ghee zmieni konsystencję z płynnej na stałą.

I to, co najlepsze: ghee przechowujemy poza lodówką do roku czasu.
Smacznego!!!


5 komentarzy:

  1. Nie spodziewałam się, że to takie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domu na klarowanym maśle smaży się zawsze karpia na Święta i w ogóle wszystkie rybki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię dowiadywac się nowych rzeczy z zakresu kulinari
    a zaglądając na Twój blog spotyka mnie to dośc często
    i bardzo się cieszę,
    bo kilka juz razy natknęłam się w przepisach na ghee,
    a nawet bym nie pomyślała,,
    że to takie zwykłe niezwykłe masło

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam masła gehee, jako ono smakuje? Przepis banalnie prosty, skusze się i spróbuję własnej produkcji ;)))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, że podałaś ten przepis:-)

    OdpowiedzUsuń