wtorek, 10 lutego 2009

Marmolada jabłkowo-cytrynowa

Marmolada jabłkowo-cytrynowa

Znalazłam ten przepis na forum CinCin TUTAJ- polecam :)

Marmolada jest błyskawiczna w przygotowaniu i samo-się-robiąca :)

Przepyszna- bardzo orzeźwiająca :)

Smakowita marmolada jabłkowo-cytrynowa

Co potrzeba:

3 jabłka

1 cytryna

25 dag cukru (dałam 15 dag)


Jabłuszka obrać i pozbawić gniazd nasiennych- bardzo ładnie rozprawia się z nimi łyżeczka do herbaty.Pokroić w cząstki.

Umyć, sparzyć i cienko obrać cytrynę. Wycisnąć sok i polać nim jabłka. Skórkę z cytryny pokroić w cienkie paseczki, zalać wodą i gotować do miękkości (ok. 10 min). Skórkę odcedzić, wodę wylać.

Jabłka przełożyć do garnka, dodać skórkę z cytryny i troszkę wody jeśli potrzeba (nie dawałam wody- z jabłek wydzieli się sok). Gotować aż jabłka się rozgotują (ok. 10 minut).

Przełożyć do blendera, zmiksować a następnie ponownie do garnka, dodać cukier i gotować, ciągle mieszając, do uzyskania odpowiedniej konsystencji.

Przełożyć do wyparzonego słoiczka. Można zapasteryzować.

U mnie wyszedł jeden, niepełny, większy słoiczek. Na zdjęciu właśnie go odwróciłam- chciałam pokazać marmoladkę pod światło.


Jabłka pokroić, przełożyć do garnka, dodać skórkę, 2 łyżki soku z cytryny i ewentualnie odrobinę wody (jeśli potrzeba), rozgotować, zmiksować. Wsypać cukier, gotować do uzyskania odpowiedniej konsystencji, mieszając. Przełożyć do wyparzonych słoiczków, zakręcić, studzić pod kocykiem albo zapasteryzować.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz