środa, 6 maja 2009

Placek z rabarbarem i skórką pomarańczową

pyszny. delikatny. nieco biszkoptowy.

Słodkie ciasto świetnie gra z bardzo kwaśnym rabarbarem. Polecam!


Placek z rabarbarem i skórką pomarańczową

za przepis dziękuję Agnieszce




Składniki:
na kwadratową foremkę o boku 20cm
  • 200g rabarbaru pokrojonego w cienkie plasterki
  • 2 jajka
  • 220g cukru
  • 2 łyżeczki świeżo startej skórki pomarańczowej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 125g stopionego masła
  • 300g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 125g kwaśnej śmietany 18% (można zastąpić jogurtem naturalnym)

Nagrzewamy piekarnik do 180ºC. Jajka ubijamy z cukrem do białości. Dodajemy skórkę pomarańczową, ekstrakt waniliowy, a następnie łączymy z wystudzonym stopionym masłem. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia oraz solą i na zmianę ze śmietaną dodajemy ją porcjami do masy jajeczno-maślanej, miksując na wolnych obrotach. Na koniec wsypujemy rabarbar i lekko mieszamy go z ciastem za pomocą szpatułki lub drewnianej łyżki. Wykładamy masę do wysmarowanej masłem i wysypanej mąką blaszki i pieczemy przez ok. 50-60 min, aż wierzch się zrumieni, a patyczek wbity w środek ciasta będzie suchy.

Smacznego!



Po upieczeniu zostawcie ciasto w foremce do całkowitego ostygnięcia i dopiero można kroić, bo gorący jest dość niestabilny.

Placek sfotografowałam na mojej nowej ściereczce-łapce kuchennej (do łapania gorących rzeczy), którą sobie właśnie uszyłam :) Bardzo mi się podoba materiał- takie radosne te paseczki!

1 komentarz:

  1. Ależ Ci wyszedł pięknie złocisty i aż na zdjęciu widać, że wilgotny i puszysty. A z radosną ściereczką (zazdroszczę talentu, ja tylko w zamierzchłych już czasach z pewnym powodzeniem wytwarzałam kreacje na drutach, szycie mi jakoś niespecjalnie wychodziło niestety ;) )znakomicie się komponuje na zdjęciach. Cieszę się, że wypróbowałaś ten przepis. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń