piątek, 29 maja 2009

Pasta Puttanesca

czyli makaron a'la kobieta lekkich obyczajów. Proste danie, mocne, ostre, pomidorowe, śródziemnomorskie.
Przepyszne.

Dziś na obiad bo późno wróciliśmy z pracy a mi w ręce wpadł ten przepis z magazynu Gourmet.
Nie spodziewałam się, że taki smak z tego wszystkiego wyjdzie. To jak pojechać na 20-minutowe wakacje gdzieś do Włoch :)

Składniki:
  • 1/2 opakowania makaromu (u mnie penne)
  • 1/3 szklanki oliwy
  • 5 ząbków czosnku
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu (dałam 1 łyżeczkę)
  • 2 łyżki odsączonych kaparów
  • 2 łyżeczki pasty z anchois (roztarłam 4 fileciki anchois w moździerzu)
  • 3/4 szklanki świeżych listków bazylii
  • 1/2 łyżeczki płatków ostrej papryki (mam swoje ususzone chilli, usunęłam pestki i drobniutko posiekałam)
  • 1 puszka pokrojonych pomidorów w zalewie (z zalewą)
  • 1/2 szklanki oliwek (dałam czarne)
  • szczypta cukru
Makaron postawić do gotowania- sos przygotowujemy w czasie, kiedy makaron się gotuje. Na oliwie podsmażyć czosnek, anchois, paprykę, sól i pieprz aż cozsnek będzie złoty (ok. 2 minuty). Dodać puszkę pomidorów, kapary, oliwki i doprowadzić do wrzenia- zmniejszyć gaz i na średnim ogniu odparowywać sos (ok. 6 minut). Ugotowany al dente makaron wrzucić do sosu i wymieszać, podgotować całość jeszcze przez 2 minuty. Porcje wyłożyć na talerze i posypać listkami bazylii.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. pycha......za mna te spagetti chodzi od 2 tygodni juz i pewnie sie w koncu skusze po przeczytaniu tej propozycji u ciebie :)

    OdpowiedzUsuń