czwartek, 21 maja 2009

Magdalenki miodowo-cytrynowe do herbatki

Koniecznie do herbatki :) Smakowite, lekkie, z wyraźną cytrynową nutą.
Trochę było z nimi zabawy z uwagi na to, że mam pojedyncze foremki (w końcu je kupiłam!) ale tłuszcz do pieczenia w sprayu znacznie ułatwia sprawę smarowania każdej foremki :)

Podpatrzyłam świetny sposób nakładania masy do foremek- ładujemy ją do foliowego, mocnego woreczka i odcinamy tyci-koniuszek (róg). Niewielką ilość masy wyciskamy do każdej foremki - w ten sposób masa ładnie się rozprowadza a wokół ład i porządek :)

Z przepisu powstało aż 70 magdalenek ale ja mam małe (wydaje mi się) foremki. Polecam!

Magdalenki miodowo-cytrynowe
przepis z bloga Technicolor Kitchen



Składniki:
  • 100g masła
  • 30g miodu
  • 100g mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jaja
  • 60g cukru
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • skórka starta z 1 cytryny


Miód z masłem rozpuścić na małym ogniu lub w mikrofali. Foremkę/foremki do magdalenek posmarować masłem, obsypać mąką i strzepać jej nadmiar. Do miski przesiać mąkę i proszek. W drugiej misce zmieszać jajka z cukrem za pomocą miksera, dodać sok i skórkę a następnie mąkę i dokładnie wymieszać. Dodać masło i miód, wymieszać do połączenia składników. Miskę z masą przykryć folią spożywczą i odstawić do lodówki na co najmniej godzinę (może być na całą noc).

Piekarnik nagrzać do 180 stopni (160 z termooobiegiem). Magdalenki piec przez 10-15 minut- do suchego patyczka. Przestudzić w foremkach a następnie wyjąć na kratkę i zupełnie wystudzić.

Smacznego!



ps. na zdjęciu widać mój najnowszy nabytek- śliczny wyciskacz do połówek cytryny :)

1 komentarz: