środa, 15 kwietnia 2009

Niebiańska rolada

przygotowałam ją na święta, w ramach eksperymentu. Myślałam, że się nie udała bo zapomniałam do bezy dodać octu i mąki kukurydzianej. ..

Nic bardziej mylnego- była boska! Mama się w niej zakochała :) Polecam!

Zdjęcia nie mam- zjadła się zbyt szybko- zerknijcie jednak na stronę z oryginalnym przepisem, żeby zobaczyć, jak efektownie wygląda.

Rolada nie jest sztywna- nie spieka się jej na suchą bezę, więc naprawdę rozpływa się w ustach :)

Hazelnut meringue roulade
przepis z Delicious, z małymi zmianami



Składniki:
na roladę:
  • 3 duże białka
  • 175g cukru
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 1/2 łyżeczki octu z białego wina
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej

na nadzienie:
  • 40g posiekanych orzechów włoskich
  • 284ml śmietany 30%
  • 2 łyżki nutelli

Sposób przygotowania:
  • Blachę do pieczenia (22x32 cm) wyłóż woskowanym papierem tak, żeby wystawał.
  • Ubij białka do momentu, kiedy mikser będzie zostawiał ślady a następnie wbij cukier, dodając po łyżce aż powstanie lśniąca, puszysta masa. Wmieszaj ocet i mąkę kukurydzianą. Rozsmaruj na blaszce.
  • Piecz w 190 stopniach (170 st. z termoobiegiem) przez 15 minut.
  • Delikatnie wyłóż upieczoną bazę na papier do pieczenia i odlep papier, na którym się piekła.
  • Ubij śmietanę i wmieszaj nutellę oraz orzechy. Rozsmaruj na ostudzonej bazie i zwiń delikatnie w roladę pomagając sobie papierem do pieczenia. Owiń roladę w papier i schłodź przynajmniej przez 2 godziny przed podaniem.
Smacznego!


3 komentarze:

  1. przepis bardzo mi się podoba i na zdjęciu wygląda pysznie
    Szkoda ,że nie ma twojego zdjęcia ,bardzo lubię je oglądać

    OdpowiedzUsuń
  2. :) żałuję, że nie zrobiłam- wyglądała pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  3. przez ten brak zdjęcia tym bardziej wierzę,
    że jest niebiańska
    skoro tak zniknęła ;-)

    OdpowiedzUsuń