środa, 25 marca 2009

Chleb kukurydziany z żeliwnej patelni z fasolką

podobno tradycyjne danie amerykańskie- myślałam sobie o nim od dawna ale nie miałam patelni żeliwnej. Co prawda służy ona tutaj wyłącznie jako forma do pieczenia ale chciałam zrobić to danie 'porządnie', poza tym to była kolejna przyczyna, dla której patelnia żeliwna POWINNA być w naszej kuchni :).

Przepis na chlebek wygrzebałam w internecie- strony nie pomnę. Jako dodatek fasolka w sosie pomidorowym (z puszki).
Ciekawe w smaku- polecam :)



Beans & Cornbread



Składniki- na 1 chleb (na 3-6 osób- zależy jak bardzo głodnych :)
  • 1 i 1/2 szklanki maślanki
  • 2 jaja
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 i 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej (dałam pełnoziarnistą)
  • 1/2 szklanki stopionego masła


Sposób przygotowania: Piekanik rozgrzej do 200 stopni.
Zmieszaj za pomocą miksera maślankę, jaja, sól, cukier i proszek. Domieszaj łyżką mąkę kukurydzianą zmieszaną z pszenną. Wmieszaj stopione masło.
Masę wylej do natłuszczonej żeliwnej patelni (u mnie śr. 28 cm ale może być mniejsza) lub tortownicy.

Piecz przez 35 minut aż wierzch będzie brązowy a ciasto będzie odstawać od boków patelni. Podawaj na ciepło polane fasolką.

Myślę, że ten chlebek będzie też ciekawym dodatkiem do gulaszu lub potrawki z kurczaka.


Smacznego!



2 komentarze:

  1. ostatnio wszystko co kukurydziane bardzo mi smakuje
    a chleb wygląda cudnie,rumiany:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajny chlebek, lubie pieczywo na mące kukurydzianej

    OdpowiedzUsuń