sobota, 14 lutego 2009

Most Yummy Chocolate Cookies czyli musicie je upiec!

Znacie to uczucie: 'coś bym zjadła dobrego'?

Mnie nachodzi dość często :) Dziś przeglądałam niezwykle smakowitego bloga 'Technicolor Kitchen' i trafiłam na te ciacha.

Takie typowo amerykańskie, duże i plaskate- takie z bajki, z kreskówek!

Nie mogłam się powstrzymać i ruszyłam do kuchni.

Ich przygotowanie zajmuje tylko chwilę a dają wielką przyjemność kubkom smakowym, więc jeśli jeszcze nie śpicie warto je upiec :)

Yummy Chocolate cookies

Oryginalny przepis nieco zmieniłam

Składniki- na ok. 10 dużych ciastek

  • 1,5 tabliczki czekolady- dałam mleczną z bakaliami
  • 1 łyżka masła
  • 1/2 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanka brązowego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 tabliczkę czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce. Dodać łyżkę masła i wymieszać do połączenia składników. Odstawić.
W misce ubić mikserem jajko z cukrem na białą, puszystą masę, obniżyć obroty miksera, wlać czekoladę zmieszaną z masłem, następnie wsypać mąką zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Na koniec wsypać pół tabliczki (pół szklanki) czekolady połamanej na małe kawałeczki i wymieszać łyżką. Odstawić na 10 minut (masa musi lekko stężeć).

Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia nakładać masę (niepełna łyżka na ciastko), zachowując ok, 5 cm odstępy między ciastkami. Ciastek nie spłaszczać, same się 'rozleją'. Piec 13 minut.

Po upieczeniu ostudzić 5-10 minut zanim się za nie zabierzemy :)

Polecam- mniam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz