wtorek, 24 lutego 2009

Chlebek pszenny z dynią na zakwasie

Przepis, oczywiście, z 'Pracowni Wypieków'. Chlebek jest niezły- ma chrupiącą skórkę i dość wilgotny miąższ ale daleko mu do moich ulubionych- następny będzie znów orkiszowy na miodzie :)

Biały chleb na zakwasie

(cytuję za Liską, plus moje modyfikacje)

  • 500 g mąki pszennej (najlepiej chlebowej, ale może być dowolna mąka pszenna)- ja dałam pół na pół pszennej razowej z pszenną
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 300 g wody
  • 8 g świeżych drożdży
  • 150 g zakwasu żytniego
  • ja dodałam 2 łyżki pestek dyni



Wszystkie składniki łączymy, najlepiej przy pomocy miksera. Ciasto powinno być dosyć gęste.
Przykrywamy sciereczką i odstawiamy na 2 h.
Następnie przekładamy ciasto do keksówki (o pojemności 1 kg) lub formujemy bochenek albo bułeczki.
Spryskujemy olejem lub oliwą i posypujemy maką.
Odstawiamy do wyrośnięcia na 45-60 minut.

Piekarnik nagrzewamy do temp. 210 st C i pieczemy chleb ok. 40 minut (bułeczki mniej wiecej 20 minut).

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz