wtorek, 24 lutego 2009

Blueberry Muffins z mąką kukurydzianą

Upiekłam je dzisiaj- kupiłam borówki amerykańskie i chciałam je jakoś fajnie zjeść :) Przepis, nieco zmodyfikowany, pochodzi z tego bloga 'Joy The Baker'

Zaintrygowała mnie mąka kurydziana- oto są! Pyszne, aromatyczne, soczyste, letnie- dajcie im chwile na ostygnięcie- lepiej smakują na zimno :)

Podaję przepis w mojej wersji.

Blueberry Cornbread Muffins

Składniki na 12 muffinek:

SUCHE

1 szklanka mąki pszennej

1 szklanka mąki kukurydzianej

1/3 szklanki cukru

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

1/2 łyżeczki sody

1/2 łyżeczki soli

MOKRE

1 jajo

1 szklanka śmietany (użyłam 18%)

1/3 szklanki mleka

1/4 kostki masła

2 łyżki miodu

1/3 szklanki jagód / borówek


Piekarnik rozgrzać do 200 stopni.

W rondelku na małym gazie stopić masło aż przybierze lekko bursztynowy odcień. Odstawić.

W dużej misce zmieszać SUCHE składniki, z wyjątkiem jagód. W drugiej misce mikserem połączyć MOKRE składniki i dolać wąskim strumieniem lekko przestudzone masło. Wymieszać SUCHE z MOKRYMI i łyżką delikatnie wmieszać jagody.

Nałożyć do wytłuszczonej lub wyłożonej papilotkami foremki do muffinków. Piec ok 20-25 minut- do suchego patyczka. Po upieczeniu przestudzić 5 minut w foremce, wyjąć i dalej studzić na kratce. Powstrzymać się od jedzenia ciepłych/ gorących :)

Smacznego- polecam!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz