sobota, 21 lutego 2009

Chleb chrupiący na piwie

Przepis znaleziony na forum CinCin, podany przez Liskę

Skusił mnie ten piwny zakwas. Powiem tylko, że było warto, bo ten chlebek od tej pory będzie się u nas często pojawiał. Skórka pysznie chrupiąca a miąższ lekko wilgotny i sprężysty. Przepyszny..byłby, gdybym nie zapomniała dodać soli...khe khem...no więc dajcie sól :)

Cytuję za Liską

Chleb chrupiący na zakwasie piwnym

zakwas:

  • 250 g piwa
  • 50 g pszennej mąki
  • 4 łyżeczki zakwasu- użyłam żytniego


piwo podgrzać do temp. ok. 70-80 st C, dodać mąkę, energicznie zamieszać. Kiedy ostygnie, dodać
zakwas, przykryć i zostawić na noc.

rchano dodać:
  • 200 g wody
  • 500 g mąki pszennej (ja mieszam pół na pół białą i pełnoziarnistą),
  • 1,5 łyżeczki soli :)


zagnieść ciasto, zostawić do wyrośnięcia na ok. 1 h. Uformować bochenek,
naciąć wierzch i zostawić do wyrośnięcia - ja używam do tego celu wiklinowego
koszyczka wyłożonego ściereczką. Czas rośnięcia zależy od temperatury. U mnie
rósł ok. 1 h.

Piekarnik nagrzać do temp. 210 st C. Wstawić chleb, spryskać wodą i piec 40-
50 min.

Polecam!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz