poniedziałek, 11 maja 2009

Miętowe cukierki pudrowe

czyli coś, co lubi R. Zawsze je kupował, jeszcze kiedy był moim 'chłopakiem' a potem narzeczonym, w małym sklepiku ze słodyczami naprzeciwko bloku, w którym mieszkałam. Pełno miał tych cukierków w kieszeniach. Niedawno sklep zmienił nazwę i właściciela i stał się budką z piwem...

Znalazłam przepis, który dość dobrze oddaje naturę pudrowych cuksów.

Smacznego!

Cuksy Pudrowe
przepis z magazynu Delicious



Składniki: (z tego przepisu wychodzi duża ilość cukierków, ja robiłam z połowy ilości)
  • 1 białko jaja
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 400 - 420g cukru pudru
  • kilka kropel ekstraktu miętowego
  • barwnik spożywczy (u mnie morelowy)

Białko słabo ubij z sokiem z cytryny, następnie dodawaj małymi podcjami cukier, ciągle mieszając mikserem aż powstanie ciasto. Dodaj barwnik i aromat i dobrze wymieszaj z ciastem.
Blat posyp cukrem pudrem i rozwałkuj masę na cienki placek (polecam podzielić masę na 4 części, będzie łatwiej wałkować. Te części, których nie używasz, przykryj folią). Z ciasta wycinaj różne kształty i przekładaj je na kratkę na ok. 1 dzień, żeby obeschły i stwardniały.

Teraz możesz je podarować komuś, kogo kochasz :)

3 komentarze:

  1. Rozumiem, że małżonek zajada się nimi równie chętnie jak dawniej kupnymi? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Glimmer jestes kopalnia pomyslow :) Sama z lezka wspominam te pudrowe mietusy i nigdy do glowy by mi nie przyszlo, ze mozna je zrobic w domowych warunkach :)

    OdpowiedzUsuń