niedziela, 26 kwietnia 2009

Lody melonowe z imbirem

tak ciepło, że takie smaki same przychodzą. Jeśli zabierzecie się za nie teraz, już w ten wieczór będziecie się mogli nimi cieszyć :)

Orzeźwiające i soczyste a jednocześnie puszyste i śmietankowe.


Lody o smaku melona z imbirem
przepis na podstawowe lody z tego bloga, zmodyfikowany

foodelek: przepisy tygodnia



Składniki:
  • 500 ml schłodzonej śmietanki kremówki (dałam 30%)
  • 5 jaj
  • szczypta sody oczyszczonej
  • 15 łyżek cukru
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 1 melon, obrany, pokrojone a następnie zmiksowane (u mnie żółty melon)
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru
Sposób przygotowania:
  • W dużej misce ubij śmietanę. Odstaw do lodówki.
  • W drugiej misce ubij białka ze szczyptą sody. Odstaw do lodówki.
  • W trzeciej misce utrzyj żółtka z cukrem i ekstraktem waniliowym.
  • Wyjmij miski z lodówki. Do miski ze śmietaną wmieszaj delikatnie białka, następnie żółtka z cukrem i na końcu puree z melona oraz imbir. Wymieszaj wszystko dokładnie ale delikatnie, żeby lody nie straciły puszystości.
  • Wstaw do zamrażarki na co najmniej 8 godzin.

Smacznego!

Ja moje lody podałam z gorącym syropem truskawkowym :)

4 komentarze:

  1. Love the choice of flavoring! Thank you for using my recipe! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten przepis również :) został wybrany do Foodelkowych przepisów tygodnia (edycja 15) na blogu Foodelek. Dziękuję za inspirację i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne lody! :) Sama tez w sezonie letnim robię domowe namiętnie, więc pewnie i taką wersję wypróbuję. :)
    Tylko mam pytanie: melon, czy mango? Bo melon występuje w składnikach, a mango w przepisie przygotowania...

    OdpowiedzUsuń
  4. już poprawiłam- melon ma być :) Co ja poradzę, że mimo, że rozróżniam te dwa owoce i ich różne smaki to ich nazwy totalnie mi się mieszają? :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń