środa, 22 kwietnia 2009

English Muffins na zakwasie

Kusiły mnie już długo, ale ciągle wybierałam pieczenie chleba od bułek- w końcu wczoraj się udało :)
Bułeczki świetne na śniadanie, o dużych dziurkach, które świetnie wsiąkają masło czy dżem.

Ja zjadłam swoje z jajkiem w koszulce, Radek z salami i ogórkiem kiszonym.

Przygotowuje się je szybko, trzeba im tylko zarezerwować czas na odpoczynek przez noc.

Sourdough English Muffins

(przepis wzięty z tej strony)



Składniki (na 12 sztuk)
  • 1/2 szklanki zakwasu (100% hydratacji)
  • 1 szklanka mleka
  • 2 3/4 szklanki mąki
  • 1 łyżka cukru
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

  • Zmieszaj zakwas, 2 szklanki mąki i mleko w misce. Przykryj folią i odstaw na noc, żeby ciasto odpoczęło.
  • Dodaj pozostałą mąkę (3/4 szklanki), cukier, sól, proszek do pieczenia i dobrze wymieszaj. Wyłóż na omączoną stolnicę i wyrabiaj 4-5 minut. Rozwałkuj na grubość ok. 2 cm i wycinaj krążki (ja wycinałam kubkiem). Połóż krążki na papierze do pieczenia obsypanym mąką ziemniaczaną i daj odpocząć przez 45 minut.
  • Patelnię (najlepiej żeliwną) posmaruj ją lekko olejem i rozgrzej. Połóż krążki- nie mogą się stykać, bo podczas pieczenia rosną, 'piecz' 6-8 minut z każdej strony aż będą złote (lub bardziej przypalone, jeśli takie lubisz) i upieczone w środku.
  • Zdejmij z patelni, rozdziel widelcem, posmaruj czym lubisz i zajadaj :)
Smacznego!



PS. taka nam urosła truskaweczka na balkonie :) Miłego dnia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz