niedziela, 22 marca 2009

I (love) bagels czyli pyszne bułeczki na śniadanie

Chciałam je zrobić od dawna ale przerażał mnie opis ich wykonania- najpierw obgotować a potem upiec?! No, wydawało mi się to dość straszne :) Aż nie wytrzymałam i dzisiaj w końcu je zrobiłam. Są przepyszne- oboje się nimi zachwyciliśmy. Dodatek brązowego cukru w wodzie, w której się je obgotowuje powoduje, że skórka jest lekko słodka. Zjedliśmy z prawdziwym smakiem!
Polecam- robi się je szybciutko, bo całość wyrasta w sumie 1,5 godziny a piecze się tylko 20 minut. Bajgle powstały na podstawie przepisu Dana Leparda

Bajgle



Składniki na 6 bajgli:

  • 400g mąki pszennej
  • 1½ łyżeczki drożdży instant
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 2 łyżki cukru
  • 225 ml bardzo ciepłej wody (ok. 38 stopni)

Do obgotowania:

  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 2 litry wody
dodatkowo: sól, nasiona do posypania

Sposób przygotowania:
Wymieszaj mąkę, drożdże, sól, cukier w misce i dodaj ciepłą wodę. Wymieszaj do uzyskania ścisłego ciasta. Przykryj i zostaw w cieple na 10 minut. Na lekko omączonym blacie ugniataj ciasto przez 10 sekund, następnie przykryj i zostaw na 10 minut. Czynność powtórz jeszcze dwukrotnie (w sumie 3 razy zagniataćpo 10 sekund). Po ostatnim zagniataniu odstaw w cieple na 30 minut.

Wyjmij ciasto na blat, podziel na 6 równych części, uformuj z nich gładkie kule, przykryj ściereczką i zostaw na 20 minut, żeby odpoczęły. W tym czasie zacznij nagrzewać piekarnik do 180 stopni (z termoobiegiem) lub 200 stopni (bez termoobiegu).
Na 10 minut przed upływem czasu odpoczywania zacznij grzać wodę z cukrem w garnku.

W każdej kuli zrób dziurkę palcem w centrum a następnie kręć bajglem wokół palca, żeby poszerzyć otwór. Nie jest to może najbardziej tradycyjny sposób formowania bajgli ale najprostszy. Gwarantuje on, że bajgiel nie rozklei się podczas gotowania.

Do gorującej się wody wkładaj po 1 bajglu, trzymaj go przez 5 sekund z jednej i 5 sekund z drugiej strony. Wyjmij łyżką cedzakową na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Powtórz z pozostałymi bajglami. Mokre bajgle posyp czym lubisz- ja sypałam solą, czarnym i białym sezamem.

Wstaw blachę z bajglami do piekarnika i piecz 15- 20 minut.
Smacznego!!

Ja zjadłam swojego z wędzonym łososiem i serem żółtym a R. z salami, serem i pomidorem...mmmmm.....


5 komentarzy:

  1. bardzo lubię bajgle
    takie pyszne kółeczka z dziurką
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bułeczki wyglądają przepysznie! I jak muszą smakować w leniwy niedzielny poranek... Pozdrawiam :-)
    natalerzu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Ci Lisko- Twoje bajgle na White Plate też się przyczyniły do tych moich dzisiejszych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę porannych domowych bułeczek. :) Ja nigdy nie mam czasu na takie wypieki. Aż żal...

    OdpowiedzUsuń