piątek, 27 lutego 2009

Wilgotne ciasto marchewkowe

Zawsze zastanawiałam się, jak smakuje ciasto marchewkowe ale jakoś nie miałam odwagi spróbować..aż do czasu, kiedy znalazłam przepis, który podała Liska na forum CinCin.

Wczoraj się za nie zabrałam- wyszło wilgotne ciasto o lekko piernikowym aromacie, naprawdę bardzo smaczne :)

Polecam!

Przepis cytuję za Liską

Wilgotne ciasto marchewkowe


Składniki:

1 i 1/4 szkl. oleju

4 jaja

2 szkl. drobno utartej marchewki

2 szkl. mąki

2 szkl. cukru

2 łyżeczki proszku do pieczenia

2 łyżeczki cynamonu

2 łyżeczki sody szczypta soli

orzechy

rodzynki


polewa:

czubata łyżka kakao

4 łyżeczki cukru

łyżeczka masła

2 łyżeczki zimnej wody



Sposób przyrządzania:

Jaja utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodawać stopniowo mąkę i olej, na końcu marchew, proszek do pieczenia, sodę, cynamon, orzechy i rodzynki. Piec w temp. 180 st., ok. 40 min. Polewa: wszystkie składniki połączyć i gotować na bardzo małym ogniu aż do rozpuszczenia cukru. Smarować zimne ciasto. Pyszne z serkiem waniliowym.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. No to juz chyba tylko ja na swiecie zostalam, ofiara jedna, ktora nie wie, jak smakuje domowe ciasto marchewkowe:) Nigdy go nie robilam, ale Twoje wyglada bardzo zachecajaco, moze w koncu sie przemoge... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada smakowicie! i skoro pierwsze marchewkowe lody juz przelamane ;) to polecam Ci tez marchewkowe ciasto szwajcarskie :

    http://mojakuchnia.blogspot.com/2008/09/szwajcarskie-specjay.html

    wszystkim zazwyczaj smakuje :D

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń