środa, 26 sierpnia 2009

maślane dziurawe słonko

...zaklęte w każdej kanapce. Miękki jak poduszka miąższ i dziurki, które chętnie wchłoną dobry dżem lub co kto lubi...

Jakie najbardziej lubicie zapachy kuchni? Ja zdecydowanie lubię, jak pachnie mleko i masło. Brioszka, o której Wam opowiem, dla mnie pachnie genialnie. Lubię ją z majonezem i pomidorem a także z domowym dżemem. Dziś na śniadanie.

Brioszkowy bochenek
z bloga Palachinka, sposób 'produkcji' zmieniłam, podaję w mojej wersji



Składniki na małą keksówkę:
  • 2 łyżeczki drożdży instant
  • 60g ciepłego mleka
  • 310g mąki pszennej (dałam tortową, więcej niż w przepisie- ok 330g)
  • 4g soli
  • 3 jaja
  • 15g cukru pudru
  • 120g miękkiego masła
Wszystko mieszamy, zagniatamy (u mnie mikser) gładkie, lśniące ciasto. Miskę przykrywamy folią i odstawiamy do podwojenia objętości (u mnie godzina). Na omączonym blacie ciasto dzielimy na 2, w przybliżeniu równe wagowo części. Każdą rozpłaszczamy na placek a następnie prawy i lewy bok ciasta składamy do wewnątrz, żeby powstał pasek +/- szerokości foremki, następnie pasek rolujemy, układamy w foremce, drugi rulonik- nie mają się stykać ani z foremką ani ze sobą. Przykrywamy folią, odstawiamy aż wypełnią całą foremkę- u mnie 40 minut. Pieczemy 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 180stopni.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. och piekne zdjecie! Takie smakowite i kuszace! I te dziury... szaleje na punkcie dziur :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamusiu, jaka cuuudowna!
    Uwielbiam zapach drożdżowego ciasta ze świeżym masełkiem oraz zapach gorącego chlebka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. już sama nazwa 'brioszka' jest taka urocza :-)
    a gdy jeszcze mówisz o nim słonko
    to ja koniecznie mam na nie ochotę

    OdpowiedzUsuń
  4. upiekłam na dzisiejsze śniadanie- jako szybki chlebek, bo już nie miałam siły na zakwasowy wczoraj :)

    OdpowiedzUsuń
  5. tez piekłam brioszkę, bardzo nam zasmakowała, może jeszcze spróbuję Twojej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie ją nazwałaś! Zjadłabym z dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten kawaleczek na zdjeciu sprawia, ze mam ochote na wiecej :) Wyglada pieknie :)

    OdpowiedzUsuń